Svi koji su slušajući dobre poslovne informacije za Hrvatsku sa Svjetske burze turizma ITB u Berlinu pomislili kako je našim turističkim radnicima zbog niza okolnosti preostalo još samo prekriženih ruku čekati milijune turista i ubrati novac za to, gadno se varaju. Naime, unatoč činjenici da Hrvatska bolje stoji od drugih u zanimanju gostiju, svi koji se bave prodajom u velikim turističkim tvrtkama potvrđuju da im pravi posao tek predstoji…

Do sada je, naime, zbog stalnog odgađanja odluka o putovanju, prodano tek manje od pola kapaciteta stavljenih na tržište. Rijetke su hotelske kuće i agencije koje se mogu pohvaliti da su prodale više od 40 posto svojih postelja za 2016. godinu, i to mahom u glavnoj sezoni i rujnu, čulo se u Berlinu, piše Slobodna Dalmacija.

Predsezona, međutim, nikada nije bila s više upitnika u zraku, jer su za travanj rezervacije i najave dolazaka minimalne, svibanj i lipanj usporeno se i teško pune, pa lagana euforija koja je zavladala turističkim prostorima na Jadranu zbog unaprijed upisanih rekorda u ovoj godini doista još nema uporište.

Dovoljno je bilo prošetati impresivnim izložbenim dvoranama berlinskog sajma prošlog vikenda da bi se shvatilo koliko je turistička utakmica za ovu godinu još daleko od rezultata i koliki trud, novac i angažman ulažu velesile u pridobivanje naklonosti gostiju. Onih istih za koje se bori i Hrvatska.

Da je sve jednostavno i već gotovo u toj priči, ne bi Španjolska imala stotine kvadrata štanda i posebne akcije i popuste za kupnju odmora izvan špice, Grčka se proširila na cijelu jednu izložbenu dvoranu, kao i Turska, koja više ne bira način da cjenovnim ustupcima privuče izgubljeni interes gostiju. Francuska, poljuljanog sigurnosnog stanja, i Italija, u strahu pred izbjegličkim valom, agresivnim kampanjama skreću pozornost na svoje turističke adute… I svi se obraćaju istim gostima, koji još uvijek čekaju i odgađaju donošenje odluke, nadajući se raspletu sigurnosno-izbjegličke situacije koja nikada ozbiljnije nije dovela u pitanje turističke planove Mediterana.

Veliki turoperatori poput Thomasa Cooka svojih su 400 tisuća sjedala u avionima umjesto za Tursku “okrenuli” prema Španjolskoj, a Air Berlin je dio svojih kapaciteta u zrakoplovima iz Egipta i Tunisa skrenuo prema hrvatskom Jadranu. No, iako ih nikada nije bilo više, to su još uvijek prazna sjedala koja tek treba prodati i popuniti.

Najveći organizatori putovanja omogućili su ove godine, kao nikada do sada, da se samo deset dana prije datuma putovanja gost može odlučiti za promjenu smjera i krenuti s istom agencijom na neku drugu obalu bez posebnih nadoplata. Time TUI, Thomas Cook, Thomson, FTI i drugi žele potaknuti putnike da ubrzaju svoju odluku o putovanju bez straha da će izgubiti uplaćeno ako se sigurnosna situacija promijeni.

No, Turska je istovremeno objavila kako će svojem turističkom gospodarstvu omogućiti ove predsezone gotovo 100 milijuna dolara izravne pomoći kroz odgodu plaćanja kredita, dugova, obveza prema dobavljačima i drugih opterećenja. Istovremeno svakom avioprijevozniku koji u travnju i svibnju dovede stotinu gostiju u Tursku daju 6000 eura po avionu, što cijene odmora u Antalyji svodi na bescjenje.

U takvom poslovnom okruženju, u kojemu je Nijemcima još uvijek najljepše kod kuće (tamo ih ljetuje čak 21 milijun!), Hrvatska mora naći put do gostiju za predsezonu i posezonu, jer to je jedino razdoblje u kojemu može ostvariti rast dolazaka. Najjači adut Hrvatske na inozemnom tržištu ovog trenutka je sigurnost i blizina zemlje kao auto-destinacije u koju se brzo stiže.

No, cjenovno nismo u kategoriji jeftinih da bismo gostima automatski zamijenili Tursku, Egipat ili Tunis, jer naše su cijene i do 50 posto više, a hotelski kapaciteti neusporedivo manji. Stoga će put do uspješne sezone biti dug i naporan, piše Slobodna Dalmacija.

Share.

Leave A Reply

Close