U predsezonskom periodu značajnije je povećanje broja ostvarenih noćenja u Budvanskoj rivijeri, gdje je prema pokazateljima za maj promet povećan za 11 odsto, dok je za jun sa 90.000 realizovanih noćenja, procentualni pokazatelj povećanja devet odsto. 

Fizički obim prometa ostvaren u hotelima Hotelske grupe Budvanska rivijera tokom prošle godine ilustrovan je podatkom od 421.429 realizovanih noćenja, pa je svrstao prošlu godinu u red rekordnih turističkih sezona. U hotelima Kompanije je od početka ove godine ostvareno preko 130.000 noćenja.

“Tekuća turistička godina prema dosadašnjim pokazateljima ima tendenciju ostvarivanja boljih rezultata od prošlogodišnjih. Na samom startu perioda visoke turističke sezone prema polugodišnjem statističkom presjeku Hotelska grupa Budvanska rivijera bilježi povećanje fizičkog obima prometa i to zasedam odsto u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine”, kažu iz Budvanske rivijere. 

Kako navode, posmatrano prema strukturi emitivnih tržišta predsezonski period je karakterisalo dominantnije prisustvo tržišta Francuske, dok je aktiviranjem čartera sa tržista Rusije krajem maja, došlo do izmjene i upravo to tžziste je zauzelo vodeću poziciju u junu sa povećanjem prometa za devet i tržista Srbije za jedan odsto. 

“Ipak, važno je pomenuti primjetno povećanje interesovanja turističke tražnje sa tržista Holandije, čiji turisti su u najvecćm broju tokom juna boravili u hotelima Kompanije posredstvom touroperatora TUI Nederland. Povratak ovog touroperatora nakon 30 godina na tržiste Crne Gore prema junskim pokazateljima ima povećanje prometa tržista Holandije za gotovo 10 putaa”, navode iz Rivijere. 

U junu je, kako kažu, uočljivo poveaćnje prometa sa tržišta Finske za dva puta u odnosu na uporedni prošlogodišnji period.

“Kada se pominju tržista Holandije i Belgije, kao i tržista Skandinavije, važno je pomenuti intencije TUI grupacije za proširenje kontigenta i aktiviranje tog emitivnog područja za sljedeću godinu. Ovih dana su pregovori u toku za sljedeću sezonu čime ce, u slučaju sklapanja ugovora, doći do evidentne disperzije turističkih tržista koja će naredne godine uzeti značajno učešće u ukupnom fizičkom prometu. Takođe je i tržiste Italije u statističkim pokazateljima u junu, što je možda malo atipično, ostvarilo povećanje za tri puta u odnosu na prošlogodiššnji jun”, piše u saopštenju. 

U ovoj Hotelskoj grupi zaposleno je 498 sezonskih radnika raspoređenih uglavnom na pomoćnim radnim mjestima koja su blagovremeno oglašena prema pregledu potreba Kompanije za tekuću turističku sezonu.

Tako turističko naselje Slovenska plaža zapošljava najveći dio sezonaca, to jest 222 radnika, hoteli Mogren i Palas po 58, Castellastva 57, a hotel Aleksandar 68 radnika. U okviru Službe održavanja za tekuću turističku sezonu angažovano je 35 radnika.

“Sezonski radnici su, kao i tokom prethodnih godina, u 99 odsto zaposleni posredstvom Zavoda za zapošljavanje Crne Gore i u skladu sa važećim Zakonskim propisima. Samo u neznatnom broju su angažovani sezonci iz zemalja okruženja i to na poslovima za koje je već godinama, prema evidenciji Zavoda, deficitarna radna snaga na domaćem tržistu rada. Za ove radnike je blagovremeno sprovedena Zakonom propisana procedura zapošljavanja stranaca. U konkretnom slucaju su u pitanju zanimanja kuvara, slastičara i pekara specijaliste koja su prema raspoloživim podacima Biroa za zapošljavanje, definitivno nedostajuća. U skladu sa višegodišnjom praksom i za ovu godinu je utvrđena poslovno- tehnička saradnja sa Srednjom ugostiteljskom skolom “Sergej Stanić” iz Podgorice, Srednjom ekonomsko- ugostiteljskom skolom iz Niksića i Srednjoškolskim centrom “Danilo Kiš” iz Budve, čiji ucenici u skladu sa nastavnim planom i programom uz mentorski nadzor profesora obavljaju redovnu praksu. Na ovaj način je trenutno angažovano 25 učenika”, kazali su iz HTP Budvanska rivijera. 

Prema stanju bukinga za predstojeći period visoke sezone, očekivanja su da eć u hotelima Hotelske grupe Budvanska rivijera biti ostvareno povećanje, iako se promjene i napredak u prometu očekuje od postsezonskog perioda koji je vrlo interesantan za tržiste Zapadne i Sjeverno-zapadne Evrope, kao i za programe grupnih aranžmana koji su vec bukirani i za kraj oktobra.

 
Share.

Leave A Reply

Close